неделя, 23 август 2015 г.

Защо не обичам морето?



Не обичам морето, нито евфемизмите. Да си го кажа в прав текст – морето е гола вода и аз го мразя, мразя, мразя.... Мразя и хората, които го обичат. Какво толкова му харесвате - много вода на едно място – голямо чудо. Разбирам да беше бира – да ù се кефите. Вярно, че природата ни го предлага с пяна и риба, някъде даже цветът го докарва на бирения, ама като пийнеш една глътка, и вече съжаляваш. Абе, глупаци.
Морето не става за пиене, не става и за къпане. Излизаш от него налепен с медузи, водорасли, найлонови торбички и даже говънца. Мърлява история. В банята е по-хубаво. Така че не ми претендирайте, че сте големи чистофайници, щом се къпете в морето.
Ама било много красиво. Къде пък я видяхте тая красота? Вее се като огромна синя фланелка на „Левски”, а в него плуват гадните делфини – и те фенове на говедата. Леле, как ги мразя тия малки копеленца... Грозна работа, поне да беше червено, да не ме дразни чак толкова. Да ги видя после любителите на клишетата с какво щяха да сравняват очите на любимите си.
А най-много мразя морския въздух. Като почне да ми се превъзнася някой по тая смрад на чорапи, носени поне 2 седмици от ром на средна възраст, развален дюнер и изгнили гащи, ми се ще да му навра в устата поне едно от тия три неща, които изброих. То и в автобуса мирише така, ама там се качвате с отвращение, нали, превземки такива?
Ами шумът? Цяла вечер ти бучи на главата, мира няма. Иначе прекъснаха концерта на Меноар през 2008, че музиката щяла да пречи след полунощ, нали? А морето няма кой да го изключи и никой не протестира. Тъпа работа.
Морето е скапано, никой не може да ме убеди в обратното. Виж, снегът е друго нещо – през зимата, когато ти трябва, си стои и после се топи. Пък морето си е все там – и зиме, и лете – само заема място. Как не се сети някой да го източва поне през зимата и на негово място да слага една ледена пързалка например.
Омръзна ми да ви убеждавам колко отвратително е морето. Колкото и разумни факти да ви представя тук, аз си ви знам какви сте – ще се юрнете нататък, ще се плацикате в мръсната вода, ще дишате миризливия въздух и даже ще се кефите. Мазохисти. Ама то си е ваша работа. Само ако обичате, не качвайте снимки на огромните си телеса, плуващи във водата или поне уточнявайте, че това сте вие, да не взема да напиша на някой коментар от рода на „ех, какво сладко тюленче” и да ми се сърдите после. Айде, няма да ви поучавам повече, весело лято на всички и дано ви хване морска болест!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.