четвъртък, 23 ноември 2017 г.

От идея до търговска марка



Остава по-малко от месец до премиерата на „Последните джедаи” – осмият поред епизод от „Междузвездни войни”, а аз все още не съм казала и дума по темата. Може би на тези, които ме познават, мълчанието ми им прави впечатление, може на никого да не му дреме за мен и моето мнение – все едно, сега най-накрая ще си кажа, каквото имам да казвам.
Ако питате ще гледам ли Епизод 8 – да, ще го гледам (все пак, фенка съм – няма как да не ме човъркат въпроси от рода на кои са родителите на Рей, какво ще стане с принцеса Лея и жив ли е Хан Соло). Ще гледам и 9, ако Силата е с мен до тогава. И съм дотам.
„Междузвездни войни” не е само един обикновен филм и така е било винаги. „Междузвездни войни” е велика идея, религия, любов и начин на живот… и мания.  Точно към последното се насочва „Дисни”. Филмите вече не се правят заради идеята, а само за пари. Защото се разчита на вманиачеността на феновете. Не искам да обиждам никого, но феновете (тук не става дума само за звездните, а въобще за феновете) понякога се държат като стадо и не проявяват критичност. И са готови да харчат парите си за всяка ненужна вещ, върху която се появи кофата на Дарт Вейдър. Ако ще да струва повече, отколкото могат да си позволят.
В действителност, да си фен не означава да приемаш безусловно всяка помия, която решат да ти предложат под марката „Междузвездни войни” (за съжаление, днес „Междузвездни войни” е преди всичко търговска марка). Гениалната идея на Лукас отдавна е опорочена с ненужно разпъване на локум – по последна информация, подготвя се нова трилогия без Скайуокър. Ми то е все едно от CBS да извадят Форестър от „Дързост и красота”. И за това вина имат не само алчните директори в „Дисни” и зомбираните фенове. Виновен е и Лукас. Защото продаде своята далечна галактика. И ако той може да гледа унищожаването ù спокойно и може да понесе превръщането на „Междузвездни войни” в космически вариант на „Дързост и красота”, аз не мога. Силата вече не е с мен. Да видим до кога ще бъд с вас. И дано тези джедаи наистина да бъдат последни.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.