понеделник, 1 юли 2024 г.

"13 за късмет" с Георги Връбчев

Снимка: Стойо Геров

 Георги Връбчев се нареди сред любимите ми родни автори, след като прочетох сборника му с разкази „Акорди“. Обичам красотата в неговото писане, героите мечтатели, жаждата за приключения. Дори когато пише по теми, които са далечни от мен, четенето е истинско удоволствие. Радвам се, че точно за Джулая имам възможността да ви представя неговите късметлийски 13. 😊

1.      Знае ли Ерик за съществуването на „Ерик“? 😉

Отг.: Да, знае. J

2.      Да очакваме ли и „Джоуи“? 😉

Отг.: Вече има. Във втората от двете новели в първата ми книга – „Някъде…там…някъде”. Историята се казва „Странни магистрали”, посветена е на него.

3.      Владееш ли някои акорди?

Отг.: Писмено, с думи J Иначе сериозно – уча се да свиря на пиано, любител барабанист съм през целия си съзнателен живот, имам барабани и прадядото на бас китарите J, споменат в разказа „Рокендрол” – финалният от „Акорди” - тъмночервена „Кремона” с огромен гриф. На нея „подрънквам”, както е прието да се казва в музикалната теория. Шегувам се за последното, естествено.

4.      Истински ли са историите в „Акорди“?

Отг.: Има истински елементи, но няма история, която да съм взел директно от Живота и да съм я облякъл или маскирал J в думи.

5.      Каква роля би избрал за себе си в една рок група?

Отг.: Вокалист, басист или барабанист.

6.      Да очакваме ли песен на Manowar по твой текст?

Отг.: Мечтите ми със сигурност се простират до там, но не и реалността J

7.      В прозата или поезията се чувстваш по-уверен?

Отг.: Зависи от историята, зависи и от житейския момент, в който пиша. В началото на „Жените на другите” не бях сигурен дали ще се справя да поддържам свежестта на хумора и динамиката на повествованието, каквито бяха в началото. Оказа се, че ще успея J През последната половин година се занимавах предимно с поезия, поради стихосбирката ми „На Майка България” и от инерцията в момента все още тя ми е по-удобна J

8.      Има ли общо между Тони Кис и Жоро?

Отг.: И двамата гледаме на жените като на картина на изящна скулптура в музея на Живота  - цитирам по памет от книгата J. И аз като него по принцип съм весел и обичам да имам позитивна гледна точка и начин на възприемане на реалността. Обичам и морския бриз, обичам и да се забавлявам с приятели.

9.      Харесваш ли професията си на нотариус?

Отг.: Да.

10.  Нарушавал ли си някога закона? 😉

Отг.: Да. Карал съм с превишена скорост на моменти, за което съм си платил в буквалния смисъл на думата.

11.  Четат ли децата ти твоите книги?

Отг.: За сега не, тематиката на прозата още не е подходяща за тях. Знаят стихотворението „На Майка България”, познават историята на личностите, на които са посветени останалите стихотворения в стихосбирката. Обещал съм им детско – юношеска история, имам основа, записки и работно заглавие и се надявам да не пораснат прекалено много, докато ѝ дойде реда J

12.  Работиш ли по нов роман в момента?

Отг.: Да. Казва се „Рамо до рамо”.

13.  За кой герой от българската история би написал роман?

Отг.: За Кан Крум – опитвам се да намеря извори за законите му, защото това, което се знае е оскъдно, както и/или за Васил Левски.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Забележка: Само членове на този блог могат да публикуват коментари.